Waitly indgår samarbejde med ABF

Vi er stolte af at kunne offentliggøre, at Waitly har indgået i et samarbejde med ABF, der repræsenterer mere end 5000 foreninger landet over. ABF (Andelsboligforeningernes Fællesrepræsentation) er en uafhængig landsdækkende interesseorganisation, der varetager private andelsboligforeningers interesser. 

Vi har gennem længere tid været i kontakt med ABF, og er utrolig glade for, at aftalen er i Hus. Aftalen betyder at Waitly fremadrettet vil blive anbefalet som det foretrukne venteliste værktøj af ABF

 
Mere transparent andelsboligmarked

Samarbejdet betyder også, at Waitly får udbredt vores budskab og vision om, at gøre andelsboligmarkedet mere tilgængeligt og transparen for alle. Mere end 60% af ABF’s medlemsforeninger har allerede vedtægtsbestemte eksterne ventelister for potentielle købere, og ABF anbefaler også foreningerne at have en venteliste.👈

Ventelister er en god idé på mange områder:

  • Det skaber gennemsigtighed i salget
  • Med en venteliste er det stort set umuligt at sælge med ”penge under bordet”.
  • Det sparer foreningen for en masse tid
  • Det gør det nemmere for boligsøgende at komme ind på andelsboligmarkedet

Mindre administrativt arbejde

En tidligere medlemsundersøgelse i ABF viser, at ca. 20% af de foreninger, som ikke har en venteliste angiver, at der er for meget administration forbundet med det, hvorfor de ikke har det. ABF’s Udviklings- og Kommunikationschef Isaac Abella Appelquist fortæller om samarbejdet:

 

“ABF er gået ind i samarbejdet med Waitly, fordi vi løbende arbejder for at lette den daglige administration ude i foreningerne og et nyt digitalt ventelistesystem vil lette den arbejdsbyrde, der ligger i håndteringen af ventelister. 

Vi er derfor glade for at kunne tilbyde et system, der bliver til gavn for bestyrelsen og sparer dem en masse tid, og samtidig gør det nemmere for boligsøgende at komme ind på andelsboligmarkedet. Hos ABF, er de sikre på, at foreningerne vil tage godt imod tilbuddet om at administrere ventelister gennem Waitly, Isaac Abella Appelquist uddyber,

Vi hører jo fra mange af vores medlemmer, at ventelisteadministration er en arbejdsopgave, som æder tid fra nogle af de andre opgaver, som bestyrelserne jonglerer med til daglig, og det er uanset om det er en stor forening i København eller en lille forening i Kolding”

 

A/B Middelfartsgården administrerer ventelister med Waitly

A/B Middelfartsgården, der er medlem af ABF, er en af de foreninger der allerede bruger Waitly idag. Foreningen har 114 andelsboliger og 11 lejemål, og det har lettet meget for bestyrelsen, at de ikke længere administrerer ventelisterne i et excelark. Foreningen har cirka ti salg om året og foreningen bliver sårbar, hvis alt salgsarbejdet hænger på den samme person. Waitly giver mulighed for, at flere i bestyrelsen kan påtage sig opgaven, og at meget af arbejdet er blevet automatiseret.

A/B Middelfartsgaarden: læs mere om foreningen her

Cecilie Sørup-Høj og Lene Krogsgaard, der begge sidder andelsboligforeningens bestyrelse, fortæller om deres oplevelse med at administrere ventelister i foreningen, før de fik Waitly:

“I bestyrelsen havde vi én person, som stod for at holde styr på vores venteliste, og der opdagede vi, hvor sårbare vi er, når det hele hænger på én person. Vi har pt. 281 personer på en eksterne venteliste og 45 personer på den interne venteliste, og dem skal vi jo skrive til om nye lejligheder til salg, opkrævning af ventelistegebyr, tjekke om folk har betalt etc. Det føltes som spild af tid. Derfor var det en lettelse, da foreningen begyndte at bruge Waitly”

Det glæder os, at systemet er blevet taget så godt imod i foreningerne, og vi ser frem til samarbejdet med ABF. Læs mere om ABF og Waitlys samarbejde på ABF’s hjemmeside

keyboard_arrow_up